Følg Politihøgskolen

Har du det i deg – i hodet, hjertet og hendene?

Nyhet   •   jan 10, 2017 10:02 CET

«OPPTAKSPRØVEN»: Politiker Mani, blogger Kristin og komiker Yousef får prøve seg som politi i miniserien.

Tre kjente fjes får prøve seg som politi i Politihøgskolens nye markedskampanje, «Opptaksprøven», som lanseres tirsdag 10. januar.

Dinamo fikk i høst oppdraget med å lage en markedskampanje for Politihøgskolen. Kampanjen søker å inspirere til at ungdom vurderer politiet som et mulig karrierevalg, og skal synliggjøre mulighetene yrket gir. Politihøgskolen ønsker, med glimt i øyet, at kampanjen skal øke forståelsen for hva som kreves for å bli politi, samt synliggjøre litt av hva hverdagen til politiet består av.

Miniserie på Facebook
«Opptaksprøven» er en miniserie hvor tre profilerte deltagere, med svært forskjellig bakgrunn, interesser og kompetanse, sjekker om de har det som skal til for å bli politi. Episodene deles på facebook.com/blipoliti med noen dagers mellomrom fra og med tirsdag 10. januar og til starten av februar.

- «Opptaksprøven» og politiyrket krever ferdigheter både mentalt, menneskelig og fysisk. Derfor bygger kampanjekonseptet på spørsmålet: «Har du det i deg - i hodet, hjertet og hendene», sier seniorrådgiver i Dinamo, Tor Asbjørn Hegge.

Konkurrerer mot hverandre
- Gjennom seks episoder skal komiker Yousef Hadaoui, blogger Kristin Gjelsvik og politiker Mani Hussaini konkurrere mot hverandre. Deltakerne får bryne seg på politioppgaver slik som å håndtere bråk i en leilighet, etterforskning, avhør og bruk av politihund, forteller markedsansvarlig ved Politihøgskolen, Karoline Kvernland.

Politioverbetjent Rune følger med fra sidelinjen og kårer en vinner av hver øvelse. I siste episode kåres vinneren av hele «Opptaksprøven». Siestafilm har stått for produksjon og miniserien ble spilt inn i Politihøgskolens lokaler.

- «Opptaksprøven» gir et lite innblikk i hva politiarbeid kan bestå av, og sier noe om hva man trenger for å bli politi. Vi håper den vekker nysgjerrighet slik at flere sjekker ut Politihøgskolen som utdanningsvalg. Vi ønsker flere søkere med ulik bakgrunn og håper kampanjen vil appellere til en bred søkermasse, sier kommunikasjonssjef ved Politihøgskolen, Torill Gulbrandsen.

Politihøgskolen og politidistriktene gjennomfører i tillegg til kampanjen en rekke andre aktiviteter på landsbasis for å rekruttere søkere til Politihøgskolen.

Søknadsfristen til bachelor i politiutdanning er 1. mars.

Team:

Dinamo:
Tor Asbjørn Hegge, seniorrådgiver
Ivar Vereide, seniorrådgiver
Charlotte Kristoffersen, prosjektleder
Henrik Berg Slang, tekstforfatter
Hanne Martinsen, AD
Gard Frimannslund Refvik, design
Ronny Boysen, utvikler
Kevin Dippner, utvikler
Marianne Willhelmsen, rådgiver

Siestafilm:
Lars Lærum
Thomas Christensen
Christen Roede

Politihøgskolen:
Torill Gulbrandsen, kommunikasjonssjef
Karoline Kvernland, markedsansvarlig
Gitte Gilberg Sethereng, kommunikasjonsrådgiver

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar